Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach

Historia muzeum

"Naszym celem jest przekazanie zabytków następnym pokoleniom w jak najlepszym stanie!"

Zbiory muzeum swój początek mają w końcówce lat 60.

Pomocą przy powstańcu muzeum była akcja "Posesja" polegająca na kontroli na podwórkach, ulicach i prywatnych posesjach w celu wprowadzenia porządku.

Komisja składała się z miejscowej administracji, straży pożarnej oraz milicjantów i nakładała mandat w wysokości 200 zł. W razie nieuprzątnięcia pojazdu po dwóch tygodniach było kolegium w wysokości 5 000 złotych.

Zarobki miesięczne w tamtych czasach były powyżej 1 000 złotych.

Przyczyniło się to do powstania w kraju wielu prywatnych składów samochodów.

Oddanie takiego auta na złom też wiązało się z ogromnymi komplikacjami, ponieważ należało go całego pociąć na kawałki przecinakiem lub zwykłą ręczną piłką. w tym czasie w dobrym stanie samochody zabytkowe zostały wywożone z Polski przez handlarzy autami.

W tym czasie zaczęła powstawać kolekcja Muzeum Motoryzacji. W tamtych czasach stary pojazd pozbywano się za symboliczną złotówkę. Należało „tylko” znaleźć możliwość przechowania go do późniejszych czasów, kiedy będą restaurowane. Obowiązkowo trzeba było zebrać ze dwa pojazdy rozebrane na strychu lub w piwnicy. I tak wielu naszych znajomych posiadających własne pola i ogródki przyjmowało na przechowanie różne samochody ciężarowe, osobowe, bądź motocykle.

Dzięki produkcji filmowe w PRL-u było duże zapotrzebowanie na samochody historyczne, co pozwoliło na rozpoczęcie ich remontów.

Z prywatnych zbiorów dzięki wsparciu Warszawskiego Automobil Klubu oraz Polskiemu Związkowi Motorowemu w 1995r oficjalnie otworzyliśmy Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach pod Warszawą. Obecnie wśród zbiorów znajduje się kilkaset zabytkowych pojazdów. Szczególny nacisk kładziemy na pojazdy z polska historią, z bardzo ważnymi ludźmi z naszego kraju dla których służyły: aktorów, polityków, ludzi kultury. Wiele pojazdów w bardzo dobrym stanie, które zostały przekazane do naszego muzeum.

Do najstarszych pojazdów należy polski URSUS na licencji TITANA z 1895r, pierwsze samochdynosobowe : amerykański JAG na nafte z 1897 r, ciężarówka DAIMLER na masywach z roku 1913r i taksówka FIAT z 1919r i wiele innych tego typu pojazdów. Wśród eksponatów są samochody osobowe, ciężarowe, autobusy, samoloty , wózki dziecięce, rowery , motocykle, a także sprawne czołgi.

Na wystawie jest wiele ciekawych eksponatów nie tylko związanych z motoryzacja jak meble, urządzenia biurowe z lat 20/30, zabytkowe stacje benzynowe i sentymentalne pamiątki związane z PRL-em.

Prawdziwym rarytasem jest ZIS kabriolet J. Stalina, Mercedes 170V Cabrio Lody Halamy i wiele innych aut jakimi jeździli Elvis Presley, Marilyn Monroe czy Jan Kiepura.

Nasze pojazdy przeżywają swą drugą młodość. Wszystkie są odrestaurowywane zgodnie z zasadami obowiązującymi w okresie ich powstania.

Jesteśmy organizatorem wielu imprez kulturalnych takich jak: „Stulecie Motoryzacji w Polsce”. Organizujemy wiele wystaw w Polsce między innymi: „Ostatnia niedziela na Głównym” czy coroczny „Auto-Tour”.

Muzeum odwiedza wiele gości z kraju i zagranicy. W Stanach Zjednoczonych, Francji i Anglii ukazują się artykuły prasowe oraz programy telewizyjne o naszym muzeum.

Ratujemy dobra kultury narodowej za co uzyskaliśmy dyplom-dowód uznania „Za szczególny wkład pracy dla dobra Rzeczypospolitej” od Prezesa Rady Ministrów.

Kontakt

Lokalizacja

Muzeum Motoryzacji i Techniki

ul. Warszawska 21

05-805 Otrębusy

Nr konta bankowego Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach:

29 1240 1053 1111 0000 04887096

Godziny otwarcia

poniedziałek: 8.30 - 17.00

wtorek: 8.30 - 17.00

środa: 8.30 - 17.00

czwartek: 8.30 - 17.00

piątek: 8.30 - 17.00

sobota: 9.00 - 17.00

niedziela: 9.00 - 17.00

Noc w Muzeum 18-05-2024

Zapraszamy na drugą edycję  Nocy Muzeów w Otrębusach. Będziecie mogli zobaczyć projekty: Lamborghini Diablo, silnik Mercedesa 1000+, Polskie BMW, Bentley Azure Mulliner, Maserati, Ford GPW dla Muzeum, BMW Z1, Aston Martina DB9, Polskie Porsche, silnik

Corvette C4 dla Widzów, Mercedesa 500E, oraz FINAŁ Mercedes G! Na scenie Patryk Mikiciuk w rozmowach z gośćmi specjalnymi, transmisja dostępna będzie również na żywo na kanale YouTube od godziny 20:30.

Historia polskiego sportu cartingowego lat 70-tych, zaprezentujemy gokarty z tamtych lat. Spotkacie się z Mistrzami torów cartingowych tamtych czasów! Pokazy z detalingu wykonywane na żywo przez MX Nowicki. Montaż na żywo instalacji w pojazdach Lamborghini Diablo oraz BMW Z1 przez Profesora Nakamichi. Classicauto bez PROBLEMU przygotuję swoje aktualne jak i archiwalne magazyny na sprzedaż. Strefa gastronomiczna. Wiele atrakcji dla Dzieci i Młodzieży.

 

Nie pokazuj więcej tego okna.

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Muzeum Motoryzacji i Techniki.

Proszę sprawdzić połączenie z internetem.

Polityka prywatności

Copyright © All Rights by Muzeum Motoryzacji i Techniki | Projekt i wykonanie Inforpol.net