Muzeum jest otwarte Pn.-Pt.: 8.30-17.00 Sb.-Nd.: 9.00-17.00
ul. Warszawska 21, 05-805 Otrębusy
Śledź nas:
Facebook
W roku 1893 Henry Martin Leland wraz ze wspólnikiem Williamem H. Muurphym założył firmę Pontiac Buggy Company. Dwa lata później Leland opóścił przedsiębiorstwo i stał się współ udziałowcem fabryki maszyn w Detroit w której podjął produkcję silników, kupowanych między innymi przez Forda. W 1903 roku przejął firmę Detroit Automobile Company i ponownie z Willimem Murphy`m utworzył nowe przedsiębiorstwo: CADILLAC MOTOR COMPANY. Nazwa firmy pochodziła od francuskiego założyciela Detroit.
Bazą wyjściową od nowego przedsięwzięcia był specjalnie skonstruowany silnik. Pierwszy Cadillac był jedno cylindrem i wyróżniał się znakomitym wykończeniem. Był chłodzony wodą Kosztował jak na owe czasy bardzo drogo, bo 800 dolarów. Późniejszy model, z silnikiem czterocylindrowym, był również autem doskonałej jakości. Dewizą firmy Cadillac stała się techniczna perfekcja.
W 1930 roku Cadillac lansował model V16, który osiągnął 100 km/ h w 10. O ile przed wojną konkurencją dla Cadillac`a były Packard`y i Marmon`y, o tyle w latach 50, awansował on do miana marki najbardziej prestiżowej i luksusowej w Ameryce. Packard przestał się liczyć w 1958 roku, także Lincoln i Chrysler Imperial zostały znacznie z tyłu. Szczególną pozycję zapewniały Cadillac`owi rozmaite ekstrawaganckie szczegóły – np. duże i ciężkie chromowane ozdoby wprowadzone w 1948 roku, czy stateczniki (które w 1958 roku osiągnęły ekstremalne wymiary, aby ulec zmniejszeniu dopiero w 1963 roku), ale również najwyższy stopień komfortu i wielkość silnika.
Przedstawiony tutaj model to najwyższej klasy cabriolet z silnikiem o pojemności 8 litrów i mocy ponad 350 KM. Wyposażony jest w elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację oraz automatycznie otwierany i zamykany dach.
ul. Warszawska 21
05-805 Otrębusy
Telefony, e-mail
29 1240 1053 1111 0000 04887096
wtorek: 8.30 - 17.00
środa: 8.30 - 17.00
czwartek: 8.30 - 17.00
piątek: 8.30 - 17.00
sobota: 9.00 - 17.00
niedziela: 9.00 - 17.00
Corvette C4 dla Widzów, Mercedesa 500E, oraz FINAŁ Mercedes G! Na scenie Patryk Mikiciuk w rozmowach z gośćmi specjalnymi, transmisja dostępna będzie również na żywo na kanale YouTube od godziny 20:30.
Historia polskiego sportu cartingowego lat 70-tych, zaprezentujemy gokarty z tamtych lat. Spotkacie się z Mistrzami torów cartingowych tamtych czasów! Pokazy z detalingu wykonywane na żywo przez MX Nowicki. Montaż na żywo instalacji w pojazdach Lamborghini Diablo oraz BMW Z1 przez Profesora Nakamichi. Classicauto bez PROBLEMU przygotuję swoje aktualne jak i archiwalne magazyny na sprzedaż. Strefa gastronomiczna. Wiele atrakcji dla Dzieci i Młodzieży.
Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Muzeum Motoryzacji i Techniki.
Proszę sprawdzić połączenie z internetem.
Copyright © All Rights by Muzeum Motoryzacji i Techniki | Projekt i wykonanie Inforpol.net