Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach
ŁADA 2101

ŁADA 2101

Popularnie nazywana "Żiguli", "Kopiejka". 
Produkcję pierwszego modelu fabryki z Togliatti rozpoczęto 19 kwietnia 1970 roku na mocy umowy licencyjnej podpisanej w sierpniu 1966 roku między władzami ZSRR a włoskim koncernem Fiat, po czteroletnim procesie budowy Wołżskiej Fabryki Samochodów.

Łada 2101 jest licencyjną odmianą produkowanego w latach 1966-1972 samochodu Fiat 124. Przed rozpoczęciem seryjnej produkcji w Ładzie 2101 dokonano około 800 zmian i modernizacji mających na celu dostosowanie tej konstrukcji do warunków drogowych Związku Radzieckiego.

Modyfikacje przeszły: skrzynia biegów, tylny most i tylne zawieszenie oraz układ hamulcowy, w którym zastąpiono tylne hamulce tarczowe aluminiowymi bębnami. Dodatkowo zwiększono prześwit, zmieniono klamki zewnętrzne oraz fotele. Zmiany objęły również konstrukcję nadwozia, które uzyskało dodatkowe wzmocnienia oraz jednostkę napędową, w której zwiększono z 73 mm do 76 mm średnicę cylindrów oraz zmniejszono z 71,5 mm do 66 mm skok tłoka. Do napędu Łady 2101 Żiguli przewidziano silnik benzynowy o pojemności 1,2 dm³ i mocy 58 KM.
 

W 1974 roku model ten przeszedł niewielką modernizację nadwozia, w wyniku której zmieniono zderzaki (pozbawione kłów), wprowadzono wywietrzniki na słupkach "C", dodano lampę cofania. Wraz z tą modernizacją wprowadzono do oferty silnik 1,3 dm³ o mocy 64 KM. Produkcję modelu 2101 zakończono w 1984 roku. W Rosji nazywany jest „kopiejką”. Model razem ze swymi potomkami w linii prostej okazał się niemal najbardziej popularnym modelem na świecie: w ciągu czterdziestu lat w Związku Radzieckim i w Rosji sprzedano ponad 20 milionów tych wozów. Pod względem masowości „kopiejkę” wyprzedził jedynie Volkswagen Garbus.

Kontakt

Lokalizacja

Muzeum Motoryzacji i Techniki

ul. Warszawska 21

05-805 Otrębusy

Nr konta bankowego Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach:

29 1240 1053 1111 0000 04887096

Godziny otwarcia

poniedziałek: 8.30 - 17.00

wtorek: 8.30 - 17.00

środa: 8.30 - 17.00

czwartek: 8.30 - 17.00

piątek: 8.30 - 17.00

sobota: 9.00 - 17.00

niedziela: 9.00 - 17.00

Noc w Muzeum 18-05-2024

Zapraszamy na drugą edycję  Nocy Muzeów w Otrębusach. Będziecie mogli zobaczyć projekty: Lamborghini Diablo, silnik Mercedesa 1000+, Polskie BMW, Bentley Azure Mulliner, Maserati, Ford GPW dla Muzeum, BMW Z1, Aston Martina DB9, Polskie Porsche, silnik

Corvette C4 dla Widzów, Mercedesa 500E, oraz FINAŁ Mercedes G! Na scenie Patryk Mikiciuk w rozmowach z gośćmi specjalnymi, transmisja dostępna będzie również na żywo na kanale YouTube od godziny 20:30.

Historia polskiego sportu cartingowego lat 70-tych, zaprezentujemy gokarty z tamtych lat. Spotkacie się z Mistrzami torów cartingowych tamtych czasów! Pokazy z detalingu wykonywane na żywo przez MX Nowicki. Montaż na żywo instalacji w pojazdach Lamborghini Diablo oraz BMW Z1 przez Profesora Nakamichi. Classicauto bez PROBLEMU przygotuję swoje aktualne jak i archiwalne magazyny na sprzedaż. Strefa gastronomiczna. Wiele atrakcji dla Dzieci i Młodzieży.

 

Nie pokazuj więcej tego okna.

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Muzeum Motoryzacji i Techniki.

Proszę sprawdzić połączenie z internetem.

Polityka prywatności

Copyright © All Rights by Muzeum Motoryzacji i Techniki | Projekt i wykonanie Inforpol.net